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오프라인의 카타로그를 온라인에 적용한다?

2004.11.06 18:24

신용성

조회수 7,024

댓글 1

카타로그 방식으로 구매전환율을 높인다네요....
Shop the Catalog feature drives up conversion rates, study says


Online retailers are experiencing sales conversion rates from online catalogs as high as 8 to 10% and some report conversions double their overall web site conversions, research and consulting firm The E-Tailing Group says in its June report, "Shop the Catalog: Consumer Appeal Marries Merchant Satisfaction."

The "Shop the Catalog" feature offered by a growing number of online retailers lets shoppers click through a virtual catalog designed to mimic a printed version offline shoppers are accustomed to viewing, with the same graphics and pages that appear to turn with the use of rich media tools. The feature can make some consumers more comfortable with online shopping and can be used to build a retailer’s brand online, the report says.

"There is much residual value as many customers who view the catalog online do not shop immediately," the report says. "Some customers shop the catalog on-site and purchase offline, particularly via the store channel. ‘Shop the Catalog’ delivers an intrinsic branding value as well, which is nearly impossible to measure." The report adds that the Shop the Catalog feature may often lead to sales that never get credited to the electronic catalog.





덧글 7개
[용갈] 다솜지기 님 이거 해석 좀 해주세요. 제법 중요한 내용을 담고 있는 것 같은데.. 다른 회원들을 위하야.. ^^


[다솜지기] 허걱~ 첫번째 미션이 떨어졌군요 -.-;; 넵 내일 사무실가자마자 욜씨미 해석하여 올리도록 하겠습니다!! 단, 주문이 엄청 밀려오는 행복한 일이 생기면, 조금만 뒤로 미룰 수도 있습니다.. :-p

[용갈] ㅎㅎ 부디 미뤄지길 바래야 하나요? ^^


[다솜지기] 아 이런이런~ 오늘 주문이 행복할 정도로 밀려온것은 아니지만..--;; 배너새로 만들고 끙끙 거리다보니 시간이 일케 되버렸네요. 급히 해서 올립니다. 제대로 한것일런지..-.-

Online retailers are experiencing sales conversion rates from online catalogs as high as 8 to 10% and some report conversions double their overall web site conversions, research and consulting firm The E-Tailing Group says in its June report, "Shop the Catalog: Consumer Appeal Marries Merchant Satisfaction."

Rearch & Consulting 회사인 E-Tailing Group의 6월의 보고서 "Shop the Catalog: Consumer Appeal Marries Merchant Satisfaction."에서, "온라인소매상들은 온라인 카탈로그에서 생기는 판매구매전환률이 8%~10%정도 나오는 것을 경험하고 있고, 심지어는 웹사이트의 전체 conversions보다 카탈로그에 의한 conversions가 두배라는 리포트도 있다고 전한다.

The "Shop the Catalog" feature offered by a growing number of online retailers lets shoppers click through a virtual catalog designed to mimic a printed version offline shoppers are accustomed to viewing, with the same graphics and pages that appear to turn with the use of rich media tools. The feature can make some consumers more comfortable with online shopping and can be used to build a retailer’s brand online, the report says.

그 수가 늘고 있는 온라인소매상들에 의해서 제안된 Shop the Catalog의 특징은 온라인 쇼핑객들이 오프라인 쇼핑객들에게 익숙한 인쇄본 카탈로그와 흡사하게 디자인된 가상의 카탈로그를 클릭하게끔 만든다는 것이다.
이는 소비자들이 온라인 쇼핑을 하는데 더욱 편리함을 줄 수 있고, 소매상의 온라인 브랜드를 확립해오는데 도움이 되었다며 보고서는 전한다.

"There is much residual value as many customers who view the catalog online do not shop immediately," the report says. "Some customers shop the catalog on-site and purchase offline, particularly via the store channel. ‘Shop the Catalog’ delivers an intrinsic branding value as well, which is nearly impossible to measure." The report adds that the Shop the Catalog feature may often lead to sales that never get credited to the electronic catalog.

온라인 카탈로그를 검토하는 많은 고객들은 바로 멈추지 않는다는 추가적인 가치가 있다라고 보고서는 말하고 있다. 어느 고객들은 현장(오프라인)의 카탈로그로 쇼핑을 하고 구매를 한다. 특히 가게라는 창구를 통해서 말이다. "Shop the Catalog"는 고유한 브랜드가치를 가져다주는데 이는 거의 측정할 수가 없을 정도다. Shop the Catalog 특성은 종종 전자카탈로그에 전혀 힘입지 않은 매상에 도달하게 된다는 점이다.


[다솜지기] 덧글치고는 넘 긴가요? --;; 리플로 달걸 그랬나.. 히쭉~!


[용갈] 오우~~~ 감사합니다. 내용이 도움이 되는 글 맞죠?
그런데 급히 해석하셔서인지 마지막 단락의 해석이 조금 잘못되어 있는 것 같네요.
좀 풀어서 의역을 하자면,
카타로그 형식의 온라인 페이지를 보는 많은 고객들은 온라인 상에서 쇼핑한 것만으로 중단하는 것이 아니라 그것이 오프라인 상으로도 계속 이어진다는 부수적인 효과도 있다. 어떤 고객들은 온라인 상에서 카타로그로 쇼핑을 하고 실제 구매는 오프라인, 특히 매장이라는 창구를 통해서 하기도 한다.
이 글을 보고 웹페이지를 이런 식으로 꾸미는 분이 계시려나? ^^


[다솜지기] do not shop을 do not stop 이라고 했군요..--;; 끙끙  

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